Chili, Bolivia en Peru! - Reisverslag uit Puno, Peru van Roos Habets - WaarBenJij.nu Chili, Bolivia en Peru! - Reisverslag uit Puno, Peru van Roos Habets - WaarBenJij.nu

Chili, Bolivia en Peru!

Blijf op de hoogte en volg Roos

16 April 2014 | Peru, Puno

Hola chicos y chicasss!

Daar ben ik weer! Inmiddels zit ik in Peru en de laatste weken zjn zo snel gegaan.

Na coroba zijn we naar het noorden van Argentinie gegaan, Salta. Je merkt al gelik het verschil qua mensen. Ze zien er veel meer uit als de oorspronkelijke bewoners. Daar hadden we afgesproken met een vriendinnetje uit BA, Yvette. Vervolgens zijn we met zn 3e de grens over gegaan naar San Pedro de Atacama, Chili. Dat ligt midden in de woestijn en overal waar je kijkt, zie je bergen om je heen. Daar zijn we gaan mountainbiken ( in de bloedhitte ) naar Laguna seja. Dat is zo'n meer wat zo zout is dat je blijft drijven. Heel grappig totdat je uit het meer gaat want dan trekt je huid heel erg. In San Pedro hebben we ook nog met een andere vriend uit BA afgesproken en zijn we gaan sandboarden. Ik dacht dat doe ik wel effe omdat ik al een keer had gesnowboard, niet dus. Laatste afdaling kon ik gelukkig wel een paar bochtjes maken.
We zijn daarna met z'n 4e de salar de uyuni (zoutvlaktes) tour gaan doen.
Dat was echt geweldig echt een hoogtepunt!!3 dagen met z'n 7en in een jeep door het boliviaanse landschap crossen: witte en gekleurde meren, woestijn,geisers,falmingo's, natuurbad , landschap dat steeds verandert, mooiste zonsopgang en sterrenhemel. En de laatste dag dan eindelijk de zoutvlaktes! Het was heel hoog ( 3800 meter ) en heel koud maar zoo leuk!
Daarna door naar sucre waar we afscheid namen van Steffan en daarna van Yvette. Saar en ik zijn toen doorgegaan naar Cochabamba. Daar kwamen we een groep israeliers tegen die vroegen of we mee wilden naar het Toro Toro nacional parc, dat vonden wij wel leuk dus gingen we mee. Toen we die avond in Toro Toro in ons bed in het hostel lagen, bedachten we dat zij natuurlijk allemaal net uit het leger kwamen. Lichtelijke paniek brak uit, 8 superfitte israeliers met bergschoenen en afritsbroeken en wij 2 op onze sneakertjes. De volgende dag gingen we eerst hiken door het park en daarna een grot in, gelukkig konden we ze prima bijhouden. De grot alleen was wel heel zwaar. Klimmen,tijgeren, door smalle gangetjes kruipen, afdalen aan een touw. Dat allemaal in een donkere grot die heel glad was met dieptes van een paar meter ( je kon dus heel hard vallen ). Na een half uur had ik het dus wel gehad, dus vroeg ik hoelang we nog moesten. Nog een half uur!! Afzien! Ik was heel blij toen we die claustrofobisch-makende grot weer uit waren en voor saar en mij geldden hetzelfde : eens maar nooit weer.
De volgende dag was eigenlijk nog veeel zwaarder. Afdalen naar een vallei waar watervallen waren en daarna weer omhoog. Het was heel steil, heel lang en hoog. Daarbij was het springen over gladde rotsen en lopen met allemaal losse steentjes.Ik zou mezelf niet zijn als ik lekker vaak ben uitgegleden en gevallen :) !
Maar goed, het was wel heel leuk en gezellig.
Daarna gingen we door naar la paz, heel veel goedkope spullen gekocht op de markten en feesten. Toen naar lake titicaca, heel mooi. Van het noorden van het eiland naar het zuiden gelopen en een nachtje daar geslapen. Eergisteren zijn we vanuit Copacabana ( stadje bij lake titicaca) naar puno (andere kant van het meer, Peru) gegaan. Dus nu zit ik alweer in Peru! Saar gaat over een paar dagen terug naar Buenos Aires dus dat is heel jammer en die ga ik heeeeeeel erg missen en dat wordt heeel erg wennen. Ik ga dan door naar Cusco om de laatste maand daar vrijwilligerswerk te gaan doen , en daarna kom ik weer naar huis! jeejjj!
Dus dat kunnen jullie alvast in je agenda zetten.

Dikke besos roosie xxxxxxxxxxxxx

  • 16 April 2014 - 16:19

    Irene Jongen:

    Je bent wel pittig bezig! Bloedstollende avonturen beleef je! Liefs, "de tantes" uot Amsterdam

  • 16 April 2014 - 17:45

    Tanja:

    Hey Roos,

    Leuk om te lezen! wij vonden Titicaca ook erg leuk! het schijnt dat je met de trein naar Cusco kan en dat ontzettend mooi is. hebben wij toen niet gedaan, misschien de moeite waard.
    en Cusco is ook erg leuk (lekker eten, barretjes, marktjes, raften). en misschien nog de incatrail?? genietse igg
    Veel plezier daar.
    xxx
    tanja

  • 16 April 2014 - 22:12

    Malou:

    Lieve Roosie,

    Zo leuk om te lezen wat jij allemaal doet!!! Geniet!! maar dat doe je met volle teugen!

    x
    Malou

  • 17 April 2014 - 16:52

    Inge:

    Hi Roos, wat ondernemend allemaal zeg! Stoer hoor!
    (Daar is Parijs niks bij haha)
    Geniet nog van de laatste weken daar.
    Liefs van ons allemaal, Inge

  • 17 April 2014 - 19:42

    Noortje:

    Hi Roos, jeetje wat gaaf weer allemaal!!! En wat stoer natuurlijk om de allemaal samen met Saar te doen. Fijn dat je nog goedkope spulletjes kon kopen want je had toch nog genoeg plaats in je koffer toch ??
    Geniet nog van de laatste maand ! X Noortje

  • 19 April 2014 - 13:27

    Pam:

    Leuk leuk leuk!!! Jullie doen zulke coole dingen, kan niet wachten om jullie weer te zien!!! Xxxx en veel plezier nog

  • 27 April 2014 - 12:45

    Bommie Habets:

    Lieve Roos,Je bent aan het laatste "stukje reis" bezig.Wat heb je genoten..Dat wordt wennen als je thuis bent na zo'n vrij leventje. Maar iedereen is zo blij dat je weer thuis bent en dat maakt veel goed.Je komt weer in een warm nest.Ik denk dat Benno een gat in de lucht springt.Bedankt voor de leuke en soms angstige reisverslagen.GOEDE REIS TERUG LIEFS BOMMIE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Puno

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2014

Cuzcoo!!!

16 April 2014

Chili, Bolivia en Peru!

11 Maart 2014

Urugay, mendoza en cordoba!

21 Januari 2014

Leven in Buenos Aires!

18 December 2013

Buenos Airessss
Roos

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 3069

Voorgaande reizen:

18 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: