Buenos Airessss - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Roos Habets - WaarBenJij.nu Buenos Airessss - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Roos Habets - WaarBenJij.nu

Buenos Airessss

Door: roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

18 December 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Holaaaa !

Ten eerste wil ik jullie allemaal super bedanken voor het de lieve, leuke en grappige pagina"s in het boek. Heel leuk!!!

Vorige week zaterdag ben ik samen met Saar vertrokken naar Argentinie. En op deze manier ga ik jullie een beetje op de hoogte houden!
Toen ik in het vliegtuig zat, dacht ik echt waarom doe ik dit?? Wat bezielt me om in dit vliegtuig te stappen?! Gelukkig waren er heel veel leuke films en series (love actually en gooische vrouwen) dus we vermaakten ons prima.
Het eerste probleem kwam al toen we de overstap maakten op Rio de Janeiro. Ik had namelijk niet op schiphol mn boardingpass van rio naar buenos aires uitgeprint. Dus stond ik niet op de lijst. Maar na het uitgelegd te hebben aan verschillende mensen die geen engels konden was het weer oke. Alleen kwam ik er toen achter dat op mijn bagage sticker RIO stond i.p.v BA. Dus ik weer naar allemaal mensen toe om te zeggen dat mijn bagage mee moest, dat het verkeerd stond. Alles komt goed, iemand is naar je bagage aan het zoeken and my boss takes care of it werd er tegen mij gezegd. Maar natuurlijk,toen ik aankwam in Buenos Aires stond mijn bagage nog op schiphol. Gelukkig werd hetd dinsdag afgeleverd dus toen was ik heel blij om mijn tas te zien.

Toen we aankwamen in het hostel waren er allemaal super leuke sociale mensen. We kregen gelijk een rondleiding door de stad en werden aan iedereen voorgesteld. Om 2 uur mochten we onze kamer in.... Grote teleurstelling. Het was serieus minder dan 2,5 bij 3,5 meter. Er stond een stapelbed,kast, ventilator en kastje. Dat was het. Geen raam. We hadden 1 matras op de grond gelegd waardoor er nog een halve meter loopruimte was. Na 1 dag was onze kamer al gelijk 1 grote bende. Het was of liggen of staan. Je kan niet rondlopen in die kamer. Daarom zijn we gisteren verhuisd naar een ander (studenten) residentie. Het is veel luxer hier. We hebben een raam, een stapelbed, nog een extra bed, ijskast, tafel, stoelen, kasten, plankjes en een tv. Toch hebben we vandaag een beetje een heimwee gevoel, we missen het andere hostel, de drukte en de vele mensen.

School is heel leuk!! Ik heb een hele leuke lerares maar niet zo een leuk groepjes. ( 1 duitser van 40 , 1 duitser van 30 , turks stel van 40) Gelukkig zitten er wel hele leuke mensen op de school waarmee we veel dingen doen. We zijn al naar het graf van evita gegaan in recolletta,uiteten en uitgeweest in palermo (daar zitten alle restaurant, barretjes, clubs en leuke winkels), naar de markt geweest in san telmo. We zijn ook zaterdag naar een tango show geweest. Het was op een hele grote binnenplaats met allemaal oude mensen die zich helemaal hadden opgedoft en dan tango gingen dansen, heel leuk! Op het fotootje van mijn profiel zijn we op Bomba el Tiempo. Dat is een soort van feest op maandagavond. Het is in de openlucht met een groot podium. Ze spelen dan op trommels en iedereen gaat helemaal los. Daarna is er een optocht door de straat met allemaal trommels naar de afterparty.
Kortom, het is hier echt super super leuk!! En ook heel warm (34 graden) en dan is het nog lente... Alleen 1 stom ding is gebeurd en dat is dat mijn gouden kettinkjes zijn gestolen. Er was een boca (voetbalclub) fandag en er stonden heeeel veel voetbalfans op de weg en op het plein. Het was bij ons om de hoek dus wij wilden even kijken op een veilig afstandje. Maar toen we terugliepen, kwamen net de allerarmste ons tegemoet lopen in een stoet. Toen voelde ik een hand in mijn nek en zo heeft een klein joch mijn kettinkjes kapot getrokken en is weggerend. Wel een leuk ding is dat ik de volgende dag aangifte ging doen en dat ik toen meemocht in de politie auto naar een andere kantoor. Hele belevenis!!!
A.s donderdag gaat blijkbaar de politie staken. En ze denken dat het heel groot en misschien agressief wordt. Dus dan gaan saar en ik lekker plunderen.


Oke nu is het wel een heel lang verhaal geworden..
Doei allemaal!!! Dikke kus xxxxxxxxxxxxx ciao suerte

  • 18 December 2013 - 07:38

    Anne Rein:

    Jeeeetjeee Saar en Roos, wat een verhaal!!!! Wat een avonturen en wat een gekte!
    Wat kut van je kertinkje roosie, maar zoals ze zeggen 'elk nadeel heeft zijn voordeel' en ik zou ook wel een kettinkje willen geven om in een politie auto te rijden! Haha
    Het klinkt allemaal super leuk, en ik vind het oprecht heel erg stoer dat jullie dit zo met zijn tweeen doen.
    Geniet ervan, super veel plezier en ik ben heel erg benieuwd naar het volgende verhaal!
    Dikke zoen! Anne rein!

  • 18 December 2013 - 07:41

    Noortje:

    Hi Roos, nou dat klinkt allemaal super!! Behalve vlucht,bagage,kamer en ketting!! :):):).
    Ach ja je ziet dat ben je door al de leuke dingen ook zo weer vergeten. Leuk weer om een nicht zo te kunnen volgen in het buitenland. Vergeet de foto's niet hé . Hoe is de kerstster daar in 34 graden???? X Noortje

  • 18 December 2013 - 08:32

    Liselotte:

    Lieve Rosie!, Wat een avonturen allemaal! Ik vind het erg stoer van je en cool dat je dit doet. Veel plezier en leuk om van je te lezen! Heel veel liefs van ons allemaal, dikke kus! Lot

  • 18 December 2013 - 12:26

    Luc Habets:

    Lieve Roos,

    Wat leuk om deze verhalen te lezen. Super dat jet het zo naar je zin hebt.
    Ik kijk uit naar het vlgde verslag!

    liefs
    Luc

  • 19 December 2013 - 09:22

    Tante Fran:

    Ha Roos,

    Wat kan een mens meemaken, net een weekje van huis! Na een wat vreemde start, kan het grote genieten beginnen. Maak maar veel lol. Is dat elke maandagavond daar op de Bomba el tiempo? Maandag is nl.mijn vrije dag....

    Veel liefs ook van de mannnen hier,
    Fransje

  • 19 December 2013 - 12:57

    Ton:

    Lijkt me juist heel gezellig een 40-jarige Duitser in je groepje !
    xx
    Papa

  • 19 December 2013 - 20:16

    Ange:

    Hi lieve Rosie,

    Super leuk je verhaal te lezen, even een slechte start ( bagage, ketting) maar nu lekker genieten en 34 graden zou zo met je willen ruilen.
    Veel plezier dikke kus

  • 20 December 2013 - 08:54

    Inge:

    Wat een stoer verhaal Roos! Leuk.
    Geniet ervan. Liefs Inge

    ps. Is dat een leuk Argentijntje naast jullie op de profielfoto?

  • 23 December 2013 - 12:35

    Rolijn:

    Ha Roos,misschien kom je ipv een gouden kettinkje wel thuis met een mooie gouden ring!!
    Heel veel plezant maken hoor! xx

  • 24 December 2013 - 10:30

    Albert/Rolijn:

    Is er in je groepje nog plaats voor een 64-jarige grijsaard?
    Ik heb ook zin in backpacken.
    Maar als dat niet kan vind ik lezen ook leuk hoor.
    Ik hoop dat je veel schrijft.
    Hier is het momenteel ook haast 34 graden...
    Veel plezier en wees voorzichtig.
    Albert

  • 31 December 2013 - 12:42

    Danielle:

    nooit te oud voor een leuke cursus Spaans dus!

    Hier is op het nieuws dat het bloedje heet is bij jullie. Geniet er maar van.
    wij wensen je een hele gezellige oudejaarsavond en nog heel veel plezier in 2014
    danielle en Wout

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2014

Cuzcoo!!!

16 April 2014

Chili, Bolivia en Peru!

11 Maart 2014

Urugay, mendoza en cordoba!

21 Januari 2014

Leven in Buenos Aires!

18 December 2013

Buenos Airessss
Roos

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 3073

Voorgaande reizen:

18 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: