Urugay, mendoza en cordoba! - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Roos Habets - WaarBenJij.nu Urugay, mendoza en cordoba! - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Roos Habets - WaarBenJij.nu

Urugay, mendoza en cordoba!

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

11 Maart 2014 | Argentinië, Córdoba

Hola!!!

Que tal? Zoals jullie lezen gaat het met mijn Spaans heel goed. Ongeveer 3,5 week geleden was onze laatste schooldag. We kregen onze diploma en ik heb b1 gehaald dus daar was ik heel blij mee! Toen was ons laatste weekendje Buenos Aires en daarna vertrokken we naar Urugay. Het was wel jammer om weg te gaan na zo'n lange tijd maar ik had ook heel veel zin om te gaan want al onze vrienden vertrokken ook rond die tijd.
We zijn toen met de boot naar colonia (klein stadje in urugay) gegaan. Het stadje is niet zo bijzonder alleen dat het maar een uur van Buenos aires is. Dus gingen we de volgende dag naar Montevideo. We kregen een lift van een man dus dat scheelde weer een busticket. Gelukkig zijn we niet ontvoerd!
In Montevideo hebben we zowaar een museum bezocht, serieus. Daarna zijn we doorgegaan naar Punta del Este. Dat is eigenlijk een duur plaatsje met alleen maar strand en uitgaan.
Urugay was heel duur en niet super bijzonder dus daarom besloten we om niet verder te reizen daar maar om weer terug te gaan naar Argentinië. De reis van punta del este naar Buenos aires was alleen verschrikkelijk. We vertrokken 1 uur snachts en kwamen 3 uur snachts in Montevideo aan. Toen moesten we 2 uur wachten, om 5 uur vertrok de bus naar colonia. Daar kwamen we 8 uur aan en toen moesten we nog 2 uur wachten op de boot. Er was een soort van storm waardoor de boot heel erg heen en weer ging. De kotszakjes werden uitgedeeld.
Die avond hebben we de bus naar Mendoza genomen. Mendoza was heel mooi. Brede straten, rustige en schone stad. We hebben daar natuurlijk de fiets en wijntour gedaan. Om 2 uur s'middags begonnen we aan ons eerste glas en na ons klein ontbijtje voelde we ons al gelijk aangeschoten, erg leuke tour dus!! Na een paar dagen in mendoza zijn we naar san Rafaël gegaan. Dat is een plaatsje bij de bergen dichtbij mendoza. We zijn toen met busje door de bergen gegaan en hebben paardgereden door de bergen. Dat was echt heel leuk om te doen! Alleen mijn paard chileno had er niet zo veel zin in. Dus liep ie heel sloom, hield ik de groep op, probeerde iedereen mij uit te leggen hoe je harder kon gaan en riepen de leiders steeds ' vamos chileno vamos'!
Na San Rafaël zijn we naar cordoba gegaan. Renee, een vriendin van Lisa, loopt daar stage voor 6 maanden en die had een hele grote verassing voor mij... Een zak drop en 2 kaarten!! Die Lisa had meegegeven aan Sven, daar was ik heel blij mee!!

Gisteren zijn we nog naar parque national gegaan en hebben we de hele dag door de bergen gelopen (geen bergschoenen meegenomen dus toen had ik wel even spijt).

Voor de rest is het hier heel gezellig en ontmoeten we veel leuke mensen! We reizen nu ook nog met een jongen uit Buenos Aires dus dat is gezellig. Ik heb alleen wel spijt van de grote hoeveelheid kleren die ik heb meegenomen. M'n backpack zit te vol ( ik had naar je moeten luisteren Timo!!) en ik sleep gewoon te veel mee.

Nou dat was het weer. Hoorde dat het in Nederland ook weer lekker weer wordt dus dat vind ik heel fijn voor jullie ( ik ben weer verbrand ) .

Dikke kusjes xxxxxxxxxx en ik mis jullie wel hoor :) !!

  • 11 Maart 2014 - 22:04

    Eline:

    Omg Roos, het klinkt allemaal zo leuk!! Ben onwijs jaloers op jullie!
    Ik mis jullie, geniet er nog van!!!

  • 11 Maart 2014 - 22:38

    Malou:

    Lieve Roos,

    Wat leuk om af en toe wat van je te lezen. Je hebt het daar wel super. Geniet ervan! Linde en vooral Ellis hadden het laatst weer over je. Ellis vroeg zich af wanneer er weer bramen kwamen, want dan moest ze met jou bramen gaan plukken. Ik heb haar gezegd dat je als er bramen zijn, wel weer terug bent. We missen je! Maak er nog een mooie reis van. Que te vaya bien! liefs Malou en fam.

  • 11 Maart 2014 - 23:31

    Juul:

    Lieve Roos. Wat een lang verslag voor ons! Dank je wel! Ik zie je al op dat paard zitten en wat fijn die versterking uit Buenos Aires! Geniet verder en laat wat kleren achter en ben maar blij dat die bergschoenen thuis zijn gebleven. Liefs, Juul

  • 12 Maart 2014 - 11:16

    Pam:

    Jaaaaa leuk leuk leuk!!! Echt jaloers op alle coole verhalen!!!!
    Mis jullieeeee!

  • 12 Maart 2014 - 17:43

    Tante Irene En Ella:

    Wat een avonturen heb je en wat zien jullie veel!! Fantastisch! Geniet verder, maar wees voorzichtig, liefs, de Tantes

  • 12 Maart 2014 - 21:22

    Noortje:

    Heerlijk!!!!!!!dat klinkt goed allemaal en wat hebben jullie het super. X Noortje

  • 12 Maart 2014 - 21:58

    Ton:

    Bergschoenen..., wie had dat ook al weer aangeraden ?
    XXX

  • 24 Maart 2014 - 23:26

    Yannick :

    Jeetje Roos, wat klinkt dat heerlijk en gezellig allemaal! Heel veel plezier nog. Dikke kus xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Córdoba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2014

Cuzcoo!!!

16 April 2014

Chili, Bolivia en Peru!

11 Maart 2014

Urugay, mendoza en cordoba!

21 Januari 2014

Leven in Buenos Aires!

18 December 2013

Buenos Airessss
Roos

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 3070

Voorgaande reizen:

18 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: